Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

Montsant, Toll de l’Ou i Pi de la Carabasseta- 5 de maig

maig 5 @ 8:00 AM - 2:30 PM

Ruta circular anant al cor del Montsant, el Toll de l’Ou i a l’extrem est, l’ermita de la Mare de Déu del Montsant, des de l’ermita de Santa Magdalena, Ulldemolins.
Des del mateix aparcament de l’ermita s’agafa una derivació del GR 171 que puja moderadament fins al Pi de la Carabasseta. Es veu la Serra Major del Montsant. S’agafa un camí indicat que baixa al Toll de l’Ou gaudint de les vistes de multitud de barrancs, que les llums d’hivern en destaquen la bellesa. Es travessen un parell de barrancs secs i es troba la desviació al Toll de l’Ou.

Es desfà un trosset de camí fins a trobar un trencall a mà dreta que per bon camí ens portarà per damunt d’una cinglera que ressegueix el barranc dels Pèlegs fins a trobar la pista, on hi ha un dipòsit d’aigua per incendis. Es segueix la pista fins que puja i es veu que porta a un coll, allà fent drecera per un corriol poc marcat a mà esquerra es surt a l’entorn de roques on hi ha l’ermita de la Mare de Déu del Montsant. És un lloc ampli, amb vistes, bancs, i una ermita molt endreçada. Un bon encreuament de camins per la proximitat a Albarca.

Des de l’ermita s’agafa el GR 171 que ressegueix la cinglera per dalt, costat Ulldemolins. Al començament es troben restes d’edificacions que havien aprofitat les balmes que fa la roca, fins i tot el camí passa per dins d’una d’elles. Un cop passat el Portell del Peret el camí comença a baixar, i es tria algun dels graus per on es vol baixar. Tots acaben a la pista que va d’Albarca a l’ermita de Santa Magdalena. Nosaltres baixarem per una variant del grau de la cova del Corb.

Una ruta fàcil en conjunt malgrat que el Montsant requereix saber on s’està, perquè els barrancs i les cingleres són semblants i poden ser perdedors.

Track de la sortida: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/santa-magdalena-pi-de-la-carabasseta-toll-de-lou-ermita-mare-deu-montsant-11585370

Guia : Salvador Matas
Recorregut:12,02km
Desnivell: 545m.
Dificultat: mitjana  per distància i desnivell.
Mitjà de transport: Cotxes compartits. Donarem 5€ a la persona que condueix.
Cal portar:
Aigua
Esmorzar
Calçat o botes de muntanya i roba d’hivern.
Aconsellables bastons
Protecció solar, gorra, ulleres
Dia, hora i lloc de sortida: 5 de maig de 2024 a les 8,00 h del mati del pàrquing Les Comes (c/Francesc Moragues s/N).
Anirem en cotxes compartits. Sortida matinal. Hora de tornada prevista entre 14,30 i 15h