Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Excursió a les mines de carbó d’Almatret (Segrià) SORTIDA CANCELADA!!!

maig 15, 2022 @ 8:00 AM - 6:00 PM

D’acord amb les previsions meteorològiques, es preveu que aquest cap de setmana al Segrià farà temperatures extremes d’estiu. Donat que el recorregut és sense ombra i el terreny és àrid, AJORNEM la sortida.

Demanem disculpes però entenem que és la millor opció.

Reprendrem la sortida quan es donin millors condicins.

RUTA: ALMATRET,MINES DE L´ESPANYOLA I EL DURO,EMBARCADOR D´ALMATRET,FABRICA DE CIMENT, MIRADOR DE LA FABRICA, MINA DEL RICARD I MIRADOR DE DAVID DUAIGÜES.

DESCRIPCIÓ: Avui farem una excursió pels voltants de l ´únic poble del Segrià que toca al riu Ebre i també veurem unes quantes mines de carbó de lignit de les catorze que van existir al terme D´Almatret. Situades dins de la conca minera de Mequinensa en funcionament fins a mitjans del segle XX.

Sortirem de Cambrils i anirem en direcció a Mora La Nova on agafarem la carretera cap a Lleida . Ens desviarem a Maials on anirem a buscar la carretera local d´Almatret. Una vegada arribem . Anirem direcció al Embarcador. Per una pista asfaltada .Aparcarem als cotxes al costat d´una caseta; deixant la pista que baixa cap al riu i n´agafarem un altra de terra per la que farem cap a la “Mina de l´Espanyola” on trobarem l ´antic carregador de carbó a més podrem observar restes materials de la activitat minera del passat. Després pujarem muntanya dalt i passarem pel costat de la “Mina del Duró”. Tot seguit baixarem per una senda i farem cap al “Camí vora L´Ebre” que ens portarà a tocar-lo amb els dits de les mans. Veurem  “L´Embarcador”, zona de lleure del antic Poblat de la Fábrica. Continuant per la pista amunt cap al “Mirador de la Fàbrica” on gaudirem d´una panoràmica del curs del Ebre i d´una perspectiva aèria de la “Fàbrica de Ciment Portland del Ebro, S.A.” Després agafarem un corriol que s´enfila i  passarem per davant de la boca de la “Mina del Ricard”. Mes enllà veurem les restes dels edificis on s´allotjaven els miners. Continuarem per la senda que va pujant pel bosc acabant al “Mirador de David Duaigües” des d´on podrem observar una magnifica vista sobre el riu Ebre i part del marc natural dels “Tossals D´Almatret” un conjunt de costers calcaris sobre L´Ebre.

IMPARTEIX: ALBERT SUÑOL.   MÓBIL: 628310187.

DIFICULTAT FISICA I TECNICA: MITJANA

DISTANCIA: 12,87 km.

DESNIVELL: 617 m.

COMARCA: SEGRIA(LLEIDA)

SORTIDA DE DIA SENCER. MITJA DE TRANSPORT: COTXES PARTICULARS

DESPESSES DE VIATGE: DONAR DIRECTAMENT AL CONDUCTOR 8 EUROS

DIA, HORA I LLOC DE SORTIDA: DIA 15 DE DE MAIG DE 2022.  A LES 08,00H. DEL MATÍ DEL PARKING LES  COMES (C/FRANCESC MORAGUES S/N).

Track: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/almatret-85776181

Socis federats: gratuït

Socis no federats: 5€

No socis i no federats: 10€

En el cas dels socis no federats i dels no socis i no federats, cal fer la transferència a Caixa Guissona IBAN: ES76 3140 0001 9600 1345 4200. Ens ha d’arribar abans del divendres tarda per a poder fer la preceptiva inscripció de l’assegurança federativa.

Mostra els detalls

Centre Excursionista de Cambrils
Correu electrònic
c.e.cambrils@gmail.com
Visualitza el lloc web de Organitzador

La sortida ha estat cancel·lada