Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

De Pratdip al Racó de la Dovia, Grauet de l,Estudiant, Pas de’n Ramon, Cova Gran

juny 12, 2022 @ 8:00 AM - 3:00 PM

5,20h
dificultat mitjana (atenció passos aeris)
12.26 km
622 desnivell

Aquesta setmana anem a Pratdip, “terres de dips”, per fer un recorregut circular agafant com a referència una de les sortides organitzades pels Amics de les Muntanyes de Pratdip.
Hem deixat els cotxes a l’aparcament que hi ha dins el poble per començar a caminar pel GR anant a buscar el Barranc de l’Ortiguer. En arribar al Coll del Prevell, cal caminar una estona per la carretera fins arribar a un pronunciat revolt, on a la dreta hi ha un pal que ens marca el camí d’entrada a l’Ortiguer, el seguim fins que mes endavant i a l’esquerra veiem una fita, es on cal deixar el camí, per agafar un costerut sender, en el que anem trobant senyals de pintura blava. Arribem als peus de l’Ullal del Dip, on a dalt hi ha un “Dip” “que ens vigila i mes endavant a una cruïlla on s’hi troben dos pals indicadors, agafem el sender de la dreta (per l’esquerra aniríem al Forat de l’Ortiguer), que ja mes planerament, va a trobar el camí que puja dels Solans, el seguim per l’esquerra, anem pujant i aviat trobem un pas equipat, seguim pujant pels Grauets i Portell de l’Estudiant, passem per l’estret Pas del Ramon i uns metres mes amunt pel costat del Forat del Camí o del Infern (el nom diuen que es pel baf que hi surt en dies molt freds). Passat el forat, el sender ja planeja, uns metres mes endavant trobem un nou pal indicador, anem rectes cap al Camí de la Forestal, arribem a la Drecera de Cal Zenon, que deixem a la dreta i seguim pel Camí de la Forestal, tot gaudint de les espectaculars vistes que ens ofereix, trobem un petit pal indicador on comença el corriol que va a la Font del Cucú amb Sabata. Seguim endavant, passem per sota d’un tros de cingle caigut i arribem a un nou encreuament, on agafem a la dreta (a l’esquerra es l’entrada al Portell del Carreter), anem vorejant el promontori de les Tres Germanes, nom que ve donat per les 3 roques que el coronen i aviat ja tenim ben a davant nostre el Racó de la Dòvia, al que arribem tot seguint el recingla. El Camí de la Forestal va a trobar el Camí Ral que baixa de Llaberia a Pratdip, que seguim per la dreta ara ja de baixada. Trobem l’entrada del Mirador del Sisco Fino, del que es podem contemplar els Cingles de la Brancana i el Racó de la Dòvia. Seguim baixant per una zona de revolts que ajuden a salvar el fort pendent i arribem al lloc on a l’esquerra comença el recuperat sender que va a la Cova Gran (Compte, ja que tot i que hi ha una fita i una pedra al terra que ho indica, es fàcil passar de llarg). La Cova està a uns 500 metres i NO US LA PODEU PERDRE, ja que es espectacular, tant per les vistes que ens ofereix, com per les seves dimensions. Després de gaudir el lloc, tornem al Camí Ral, d’on baixem a trobar la llarga pista que porta a Pratdip. Nosaltres per fer-ho una mica mes distret, una estona després de passar l’entrada de la Drecera de Cal Zenon, hem deixat la pista per agafar un camí a la dreta pel que hem arribat al Maset de l’Estudiant. El camí s’acaba al Maset, si be davant del mateix, comença un inicialment poc trepitjat sender que hem seguit fins al Mirador del Solans, proper al Claper del Nolla, des d’on ja hem baixat fins a Pratdip.

Guia : Salvador Matas
Dificultat física: mitjana (atenció passos aeris)
Distància: 12,00  km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 622 m aprox.
Dificultat tècnica: Excursió amb cert desnivell per senders costeruts amb algún pas tècnic.
Mitjà de transport: Cotxes particulars. En cas de compartir donar directament al conductor 5€.
Cal portar:
Aigua
Esmorzar
Calçat i roba adequada.
Aconsellables bastons
Protecció solar, gorra, ulleres
Dia, hora i lloc de sortida: 12 de juny de 2022 a les 8,00 h del mati deI pàrquing Les Comes (c/Francesc Moragues s/N).
Tornada prevista entre 13,30 i 14h.

Track: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/pratdip-lortiguer-grauet-de-lestudiant-pas-den-ramon-cami-de-la-forestal-raco-dovia-cova-gran-maset-16781277

Mostra els detalls

Data:
juny 12, 2022
Hora:
8:00 AM - 3:00 PM
Categoria d'Esdeveniment:

Les inscripcions estan tancades; consulta disponibilitat a c.e.cambrils@gmail.com